Importanta colagenului si beneficii sale

06-11-2020
de catre . Admin
Importanta colagenului si beneficii sale

Colagen: importanta pentru organism

Auzim din ce în ce mai multe despre colagen și efectele sale benefice asupra pielii si a articulatiilor, dar multe persoane nu știu încă ce efecte are asupra corpului și in ce alimente se gaseste.

Ce este colagenul? Colagenul este o proteină fundamentală pentru organism si reprezinta elementul principal din care sunt alcătuite țesuturile conjunctive ale corpului, cum ar fi pielea, oasele, cartilagiile și tendoanele. De asemenea, este o substanță capabilă să facă pielea frumoasa și să contracareze apariția ridurilor.

Prin urmare, prezența sa este fundamentală nu numai pentru sănătatea pielii, ci și pentru sanatatea tuturor organelor și țesuturilor corpului uman. 

Producția de colagen nu este constantă. Pe măsură ce îmbătrânim, organismul produce din ce în ce mai puțin, provocând treptat o slăbire a țesutului conjunctiv. Pielea își pierde strălucirea, iar tenul nu mai este la fel de luminos. 

Colagen: beneficii pentru sanatate

Piele
Pielea conține colagen. Colagenul oferă tonus și elasticitate, dar din păcate, în timp, nivelul de colagen din piele scade, rezultând pierderea tonusului, aparitia pliurilor și ridurilor. În jurul vârstei de 25 de ani, corpul uman începe să-și piardă capacitatea naturală de a repara țesutul conjunctiv, tendoanele, ligamentele, cartilajul, pielea, părul și unghiile. Colagenul este, de asemenea, foarte important pentru vindecarea rănilor.

Oase și articulații
Cartilajele și articulațiile sunt supuse unui stres fizic constant. Colagenul se află în fiecare celula a corpului uman, dar totuși cea mai mare concentratie se alfa în țesutul conjunctiv și articulații. Unele studii arată că un nivel ridicat de colagen poate reduce deteriorarea articulațiilor și poate ameliora durerea articulara. 

Un studiu efectuat pe 73 de sportivi a arătat că administrarea de colagen timp de 24 de săptămâni a fost utilă pentru ameliorarea durerilor articulare în timpul competițiilor.

Păr și unghii
Lipsa de colagen poate afecta sănătatea unghiilor și a părului. De fapt, colagenul este materia din care sunt făcute unghiile și părul.  Părul are nevoie de colagen, care odată absorbit este utilizat de foliculii de păr pentru a produce cheratină.

Intestin
Colagenul este benefic in cazul problemelor gastrointestinale și ajută la rezolvarea permeabilității intestinale prin repararea pereților mucoasei intestinale, datorită în principal conținutului ridicat de glicină, unul dintre aminoacizii din care este compus.

Cine are nevoie de colagen?

Din păcate, producția naturală de colagen scade de-a lungul anilor, după cum se poate observa din ridurile pielii și durerile articulare. În plus, există factori care contribuie la accelerarea pierderii de colagen precum consumul excesiv de zaharuri și alimente procesate, fumatul, alcoolul, expunerea excesivă la soare, stresul sau lipsa somnului.

Alimente bogate de colagen

Cele mai bogate surse de colage sunt portocalele, kiwi și afinele, care sunt surse bune de vitamine C și A, precum și polifenoli. De asemenea, uleiul de măsline, macroul și ouăle sunt bogate in colage. 

Se spune că colagenul marin, în special colagenul din somon, se mândrește cu cea mai bună absorbție. Singura problemă este că cea mai mare parte a colagenului se găsește în părțile peștilor pe care le aruncăm de obicei (oase, piele etc.)

La fel ca și peștele, carnea de vită este, de asemenea, considerată o sursă excelentă de colagen. În afară de asta, carnea de vită este o sursă excelentă de zinc, una dintre substanțele care ajuta la formarea mai rapidă a colagenului.

Consumul de colagen este eficient în reducerea durerilor articulare si menținerea aspectului pielii, încetinind formarea ridurilor, infinit mai sănătos și mai natural  decât o intervenție chirurgicală estetică. 

Nu există nicio îndoială că suplimentarea cu colagen este benefică pentru întregul corp. Cel mai bun colagen pentru articulatii potrivit consumatorilor ar fi Kollagen 11000 plus. Această substanță nu numai că are un impact uriaș asupra oaselor, articulațiilor și tendoanelor noastre, dar și asupra pielii, părului și unghiilor noastre.

Utilizarea unui supliment de colagen în rutina zilnică vă va ajuta să vă îmbunătățiți sănătatea.

Ce tipuri de suplimente cu colagen există?

Colagen de tip I și tip III: suplimentele care conțin concentrații mari de colagen I și III contribui la reducerea liniilor de expresie, îmbunătățesc aspectului unghiilor și al părului.

Colagen de tip II: aceste suplimente sunt concepute pentru a îmbunătăți starea de sanatate a articulațiilor, oaselor și tendoanelor. Astfel de suplimente sunt mai potrivite pentru vârstnici și sportiv. 

Efectul dorit Tip colagen Doza  
Bunăstare, prevenirea afectiunilor Oricare 5 g / zi  
Reducerea ridurilor Colagen de tip I și III 2,5 - 5 g / zi  
Reducerea celulitei Colagen de tip I și III 2,5 - 5 g / zi  
Păr și unghii Colagen de tip I și III 10 - 15 g / zi  
Ameliorarea simptomelor gastro-intestinale Oricare 10 - 15 g / zi  
Reducerea durerii articulare Colagen de tip II 10 - 30 g / zi  
Recuperare după antrenament Colagen de tip II 10 - 30 g / zi  

Nu uitați să aveți răbdare cu suplimente. Veți începe să simțiți efectul în urmatoarele 3-4 săptămâni de la începerea administrarii, dar va trebui să-l folositi între două și șase luni pentru a beneficia cu adevărat toate beneficiile colagenului.

Comment-uri

Nici o postare găsită

Postare noua